Co je interim management?
Interim management je specifická forma řízení, při níž se do firmy najímá zkušený manažer na vedoucí pozici, aby převzal dočasné vedení společnosti. Interim management je řešení, které kombinuje vysokou kvalifikaci ve vedení společnosti a nezávislý přístup.
Kdo je interim manažer?
Interim manažer není krizoví manažer. Stále častěji je najímán i mimo krizové situace, aby posílil firemní kompetence, vnesl nový pohled a zlepšil efektivitu procesů. Interim manažer je zkušený praktik, je najímán na dočasnou dobu, obvykle na několik měsíců, aby zastával roli v managementu nebo vedl konkrétní projekt. Má bohaté zkušenosti nejen s exekutivou ale především s vlastním podnikáním. Často vstupuje do firem v situacích, kdy je potřeba rychle řešit změnu, zajistit stabilitu, provést reorganizaci, či posílit určitou oblast.
Specifikem interim manažerů v ČR je však absence zkušeností s vlastním podnikáním, zejména s odpovědností za vlastní kapitál.
V jakých oblastech mohu vaší firmě pomoci?
Audit
Nejprve provedu důkladnou analýzu aktuálního stavu společnosti z perspektivy majitele, abych lépe porozuměl klíčovým výzvám. Následně konzultuji s vedoucími pracovníky, abych získal jejich pohled na provoz a identifikoval případné slabiny. Poté analyzuji finanční výkazy a provádím tržní analýzu, abych zhodnotil ekonomickou a konkurenční pozici firmy. Na základě těchto zjištění navrhnu konkrétní kroky směřující k růstu, zlepšení efektivity a dlouhodobé prosperitě.
Exekutiva
Převezmu plnou odpovědnost za řízení společnosti a na základě provedené analýzy implementuji konkrétní kroky směřující k dosažení stanovených cílů. Průběžně reportuji stav a zajišťuji transparentní komunikaci. Po převzetí exekutivní role zajistím dohled nad efektivitou procesů a dalším rozvojem, s důrazem na optimalizaci a inovace. Mým cílem je nejen dosáhnout krátkodobých výsledků, ale také vytvořit stabilní základ pro dlouhodobý růst a udržitelnost společnosti.
Procesy
Jasně nastavené procesy zabraňují chaosu, ale přílišná metodika může omezit lidský potenciál a kreativitu. Optimální proces je srozumitelný, efektivní a přináší hodnotu všem účastníkům. Měl by být nástrojem spolupráce a vzájemného porozumění, nikoli zdrojem konfliktu mezi zaměstnavatelem a zaměstnanci. Důležité je, aby procesy podporovaly inovaci a umožnily flexibilitu v práci. Společným úsilím lze vytvořit prostředí, které motivuje k dosažení nejlepších výsledků.
Projektové řízení
Formuluji zadání projektu a plánuji jednotlivé fáze a rozpočet. Definuji role, kompetence a kapacitní plán pro efektivní rozdělení úkolů. Průběžně společně sledujeme plnění úkolů, kontrolujeme postup a pravidelně reportujeme. Na závěr provádíme celkové hodnocení projektu, abychom zhodnotili úspěšnost a identifikovali možné oblasti pro zlepšení.
Mediace
Převezmu obchodní případy s cílem najít řešení typu WIN-WIN. I bez vlastního pochybení se můžete dostat do potíží a komplikací. Pomohu vám eliminovat rizika soudních sporů a efektivně chránit cashflow vaší společnosti. S mými zkušenostmi zajistíme, že vaše obchodní vztahy budou stabilní a udržitelné.
Komunikace
Nastavuji efektivní komunikaci uvnitř i vně firmy, abych zajistil plynulý tok informací. Definuji klíčová sdělení, zavádím efektivnější interní komunikační kanály a pravidelně vyhodnocuji jejich účinnost. Rychle reaguji na vzniklé problémy a systematicky odstraňuji úzká místa, čímž přispívám k celkové efektivitě a spokojenosti zaměstnanců i zákazníků.
Komu jsem už pomohl
Dobrý den pane Mejdrechu, je fajn najít oporu, podporu a rozhodnost. Váš elán a nasazení je pro mne inspirující. Vědět, co správného je třeba udělat není totéž, jako to skutečně udělat. Při naší spolupráci pro mne byla zásadní důvěra, kterou jste si získal a nejen za to Vám patří díky.
Václav Lukeš
Obchod
Z počátku jsem byla při myšlenkách využití externích služeb managementu značně skeptická. Jsem však velmi ráda, že jsem si nakonec vybrala Vás. Vaše velice rychlá a přesná analýza situace s navrhovaným řešením byla profesionální a následná aplikace přinesla požadovaný výsledek. Jsem ráda, že se na Vás mohu kdykoli obrátit. Dodáváte mi potřebnou energii. Děkuji.
Radka Medáčková
Výroba a obchod
Milý Jirko, chtěl bych Ti moc poděkovat za služby, které jsi naší firmě prokázal. Ukázal jsi, že máš skvělý charakter. Pomohl jsi nám v nelehkých situacích svojí svědomitostí, pracovitostí a nasazením. Budeme rádi, když budeme i nadále zůstat přáteli. Moc Ti děkujeme.
Ing. Marek Procházka
Stavebnictví
Vážený pane Mejdrechu, jelikož se blíží konce roku a máme za sebou první tři měsíce společné spolupráce, ráda bych Vám tímto vyjádřila poděkování za to, co jste pro naši firmu za tak krátký čas udělal. Jsem ráda, že jste svými zkušenostmi obohatil naše firemní vědomí a dodal procesům pevný řád. Současně jste navrhl pro naši firmu vize a tím dal našemu podnikání nový směr. V neposlední řadě si vážím Vašeho prolidského přístupu, kterým jste si získal všechny naše spolupracovníky. A to je v naší firemní kultuře celkem zásadní kritérium. Jsem nemalého názoru, že dobrého manažera nedělá jeho vedoucí pozice, ale jeho přirozená autorita. Vaše dosavadní bohaté manažerské zkušenosti 100% zúročíme a velmi rádi uplatníme při řízení našeho podniku.
Ing. Markéta Čížková
Výroba a obchod
Jaké zkušenosti a osvědčené postupy mohu přinést do vaší firmy?
O vedení a strategickém plánování jsem se nejvíce naučil během krize v letech 2009-2010. Stál jsem před zásadním rozhodnutím, zda zavřít firmu, nebo se zaměřit na její restart a posílení. Po pečlivém zvažování jsem zvolil pokračování. Díky úsilí celého týmu se mi podařilo firmu během tří let úspěšně prodat se ziskem. Klíčové faktory našeho úspěchu byly rozhodnost, vytrvalost a disciplína.
Stavební společnost/Development
Marketing manager
- Vybudování marketingového útvaru, prodejního a zákaznického centra.
Služby
Výkonný ředitel/jednatel
- Zavedení standardů ISO.
- Projektové řízení zakázek.
- Překonání světové krize 2008-2010.
- Restart společnosti, návrat k ziskovosti.
- Úspěšný prodej firmy.
Výroba & online prodej
Jednatel/společník
- Vybudování firmy od základů.
- Vývoj produktů, plánování výroby, marketing.
- Online/Offline obchodní aktivity.
- Prodej podílu.
Obchodní společnost
Výkonný ředitel
- Nastavení motivačních procesů.
- Zavedení reportingu, controlingu.
- Zvýšení obchodního výkonu.
Správa majetku
Ředitel
- Provedení reorganizace/centalizace.
- Implementace digitálních nástrojů.
- Projektové řízení/zaměstnanců +950.
Stavební společnost
Exekutiva/ interim
- Převzetí vedení menší stavební společnosti.
- Nastavení základních procesů, příprava finančního a personálního plánu.
- Převzetí vyjednání sporu se zákazníkem.
Residenční development
Exekutiva/ interim
- Zajištění marketingu a prodeje menšího.
- developerského projektu.
- Prodej realizován dle zadání a cíle.
Obchodní a servisní společnost
Exekutiva/ interim
- Převzetí vedení obchodní společnosti.
- Výrazný převis závazků vs. pohledávek.
- Provedení reorganizace, vyřešení závazků.
- Změna statutárních orgánů a směru podnikání.
Obchodní jednotka s logistikou
Recruitment/ interim
- Provedení personálního auditu.
- Příprava motivačních systémů, adaptačního programu.
- Produktová analýza, obchodní analýza, příprava marketingového plánu.